2012/04/17

Marketing tippek Google+ra


A mai világban fontos a közösségi marketing is, hiszen talán ez a mód az, amivel legkönnyebben a leendő vásárlók közelébe kerülhetünk, könnyen kommunikálhatunk velük. Az elmúlt néhány napban magam is hasonló körben kell, hogy tevékenykedjek, így hasonló témát is választottam.
A Facebook marketinggel kapcsolatban több tippet is találunk a neten, akár magyarul is, azonban a Google újabb közösségi oldala is egyre nagyobb népszerűségnek örvend.
Nézzük, milyen marketing tippeket ajánlanak a hozzáértők a Google+ra.

SZEMÉLYRE SZABOTT URL CÍMEK


Oldalunk URL címe Google+on nem túl egyszerű, ezt ismerjük be. Az alapértelmezett URL valahogy így néz ki:
https://plus.google.com/b/103602944155175108235/
Egy vásárlónak fontos, hogy könnyebb, áttekinthetőbb, barátságosabb tálalásban kapjon rólunk információkat, és ez igaz az URL címre is.
Szerencsére van megoldás erre is. A http://www.gplus.to/ oldalon elkészíthetjük saját, személyre szabott, "beszédes" URL címünket, melyet már könnyebben megjegyeznek. Íme a fent említett cím kissé másképp: gplus.to/cogwheelgames .

TIPP: Az első mezőbe oldalunknak szánt "becenevet", a másodikba pedig oldalunk Google+ azonosítóját másoljuk (lásd a mező alatti kép)

LÉNYEGRE TÖRŐ BANNER KÉPEK


A Google+ profilokba öt kisebb, vagy egy nagyobb, széles kép tehető ki. Vállalati profiloknak, érdemes tevékenységi körükről egy-egy kis képben szemléltető képeket használni, így a profilra látogató vendégek rögtön értesülhetnek főbb tevékenységi körünkről, egyéb érdemeinkről. Hiszen egy kép többet mond ezer szónál.

LEÍRÁS


A pár szavas bemutatkozásba érdemes egy kissé hosszabb, lényegre törő bemutató szöveget elhelyezni, így a nézelődők mások köreiben, amennyiben oldalunk profilképére mutatnak, egy felugró üzenet képében máris minden lényeges infót megkapnak rólunk, amely felkeltheti érdeklődésüket.

AJÁNLJ KÖRÖKET


A Google+ egyik alapköve a körök. Ebből pedig logikusan következik, hogy oldalunkat a látogatók is a saját köreikbe fogják elhelyezni. Ne legyünk restek, oldalunk leírásában adjunk meg néhány javasolt kört, amelybe látogatóink elhelyezhetnek minket.
Pl.:

  • android
  • developers
  • IT
  • games
  • applications
Ezzel jelentősen megkönnyítjük a látogatók dolgát, és könnyen azonosíthatják oldalunk főbb tevékenységi köreit, amely még több hasonló érdeklődésű embert, és ezáltal még több követőt, és potenciális megrendelőt képes oldalunkra navigálni.

REKLÁMOZÁS


Nyilván profilunk jelenléte még nem elég ahhoz, hogy több követőnk legyen. Ehhez némi reklámozás kell, melyre több mód is alkalmas.
Először is weboldalunkba ágyazzunk egy +1 gombot, így amennyiben a weboldalra látogatónak van G+ profilja, megjelölheti, kedvelheti azt.
Érdemes továbbá egy jelvényt elkészíteni. Ehhez érdemes feliratkozni a  http://www.google.com/+/learnmore/platform-preview/ oldalon, aztán elkészíteni saját jelvényünket a https://developers.google.com/+/plugins/badge/config oldalon. Ehhez nem kell mást tenni, mint oldalunk Google+ azonosítóját bemásolni majd a generált kódot weboldalunk kódjába a megfelelő helyre beilleszteni.

KULCSSZAVAK


Egy újabb feature a Google+ban a kulcsszavak jelenléte. A keresőmezőbe írt #kulcsszó használatával a bejegyzésekben keres, és amelyeket a megadott kulcsszóval címkéztek, megjelenít. Érdemes bejegyzéseinkben néhány kulcsszót megjelölni, majd így elküldeni.
Pl.: Our newest #app is available on the #market
így aki az #app vagy #market  kulcsszóra keres, nagyobb valószínűséggel talál rá bejegyzésünkre.
Ügyelni kell azonban, hogy ne legyen túl sok kulcsszó, mivel az frusztráló lehet mások számára.

ALAKÍTS KI SZEMÉLYES KAPCSOLATOT


Senki sem szeretne egy idegentől vásárolni igaz? A követők nem egy monoton, reklámozó céget akarnak követni. Részei akarnak lenni az oldaladnak. Ezért is fontos Google+on, csakúgy, mint más közösségi oldalon is, hogy személyes, bensőségesebb viszonyt alakítsunk ki követőinkkel. Egy idő után bizalmukba fogadva szívesebben vásárolnak majd.
Ne legyünk restek kissé személyesebben kezelni a profilt. Válaszoljunk az emberek kérdéseire, jelöljük meg őket néhány esetlegesen őket is érintő hozzászólásunkban, vagy +1-ezzük (hasonló, mint a like gomb) hozzászólásaikat. A legfontosabb, hogy megismerjük követőinket, kérdezzünk tőlük, és maradjunk kapcsolatban velük.

HANGOUTS
Az emberek szeretnek csevegni, társalogni egymással. Miért ne tehetnék ezt meg oldalunkkal is?
A Google+ Hangouts szolgáltatása remek alkalom a követőinkkel való kapcsolattartásra. Segítségével még személyesebb barátibb közösséget alkothatunk, és a követőink is érezhetik, hogy tartoznak valahová, foglalkozunk velük, meghallgatjuk véleményüket.
Rendezzünk publikus társalgást, melyben a követők kérdezhetnek, érdeklődhetnek rólunk, egyúttal ők, és mi is jobban megismerhetjük egymást. Jó közösségi megjelenésünk alapja lehet egy barátságos, személyes kapcsolatot ápoló brand, hiszen az emberek nem csak az oldalra, hanem a mögötte álló emberekre is kíváncsiak.

ÖSSZEGZÉS
A közösségi marketing korunk egyik legmeghatározóbb üzleti formája, így nem szabad elhanyagolni, hiszen így kerülhetünk legközelebb leendő vásárlóinkhoz.
Remélem ez a kissé hosszabb bejegyzés hasznosnak bizonyult azoknak, akik szeretnének megjelenni Google+on, vagy fejleszteni oldalukat.
A listában szereplő tippek közül néhány megtalálható a http://gplus.to/cogwheelgames oldalon, érdemes benézni.
Ne felejtsétek el követni :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése