2012/08/28

Egy képernyős arany

REPLAY
Tudom, hogy a történelem ismétli önmagát, de hogy ezt két héten belül tegye, azt sosem hittem volna. Két hét, két verseny, kétszer két terv, két kukázott ötlet és két kiégett agyfélteke. Röviden ennyi a mérlege az elmúlt két hétnek.

EPISODE#1
Az első héten a Gamejolt versenyére készítettem művet, melyről korábban írtam is, ezzel nem is húznám az időt. Egy kukázott projekt egy nap munka után,majd egy három nap alatt tákolt apró játék, amely meglepően jó kritikákat kapott eddig. Olyannyira, hogy... na, ezt inkább később.
Aki lemaradt volna, olvasson bele ebbe a bejegyzésbe: A rettegés foka

EPISODE#2
A mostani hétvége mintha csak az előző hét ismétlése lett volna, természetesen, hogy ne legyen ilyen egyszerű, kétszeres sebességgel pörgetve. Egy hét alatt három nap, angol helyett magyar portál, rettegés helyett győzelem.
Hétvégén került ugyanis megrendezésre a játékfejlesztés.hu villámversenye, "Egy képernyős arany" témában.
A verseny lényege, hogy olyan játékot kell készíteni, amelynek pályái egy képernyőn elférnek, és a játékmenet valamilyen módon köthető az aranyhoz.

A bejegyzésben minden nevezett játék megtalálható, aki kíváncsi rájuk, csak görgessenek lejjebb.

21ST CENTURY SHEEP
A hétvégi megmérettetésre is hamar megvolt az ötlet. Egy egyszerű logikai-platform játék, melyben egy bányásszal kell aranyrögöket vadászni, meghatározott lépésszámból, különféle robbanószerekkel segítve magunkat.
Korábbi grafikáim egy részét hasznosíthatónak találtam, így ezekkel nem foglalkoztam. Külön öröm volt, hogy sikerült megoldani a random generált pályákat, így az egy képernyő megvan. Itt jött az első pofon.
Sokan, köztük én is, félreértelmezték a kiírást. Az egy képernyős pálya nem egy pályás játékot jelent, hanem több pálya lehet,de sem scrollozás, sem semmi egyéb. Mindennek rögtön látszódnia kell, kívülről nem úszhat be semmi. Random generált pálya ötlete kuka, kisebb pánik, hogy "naakkormostmivan?".
Szerencsére a kisebb pánik hamar lepergett, és kisebb átalakításokkal folytattam a munkálatokat. Minden rendben ment, addig a bizonyos pontig. Az animációknál kiderült, hogy elrontottam a teljes mozgást, gravitációt és minden egyebet, ugyanis négyzethálósra írtam azt is, aminek eredményeképp a karakter és minden más is ezen négyzetek közt ugrált helyváltoztatás közben, nem pedig odalépdelt. Felhúztam magam a saját balgaságomon, de nem akartam újrakezdeni. Több idő lett volna minden objektumot egyesével átalakítani.

Másfél napom maradt, és fogalmam sincs, akkor mi futott át az agyamon, de rögtön beugrott a B-terv. Egy egyszerű "doboztologatós" logikai játék terve, amelyben tulajdonképp kis változtatásokkal, de minden játékelem hasonlóan működik. Ez a hasonlóság pedig a mozgathatóság.
Az alapötlet egy olyan logikai játék felépítése volt, melyben a kockákat bizonyos sorrendbe kell rendezni a pálya teljesítéséhez. A nehézség ebben annyi, hogy minden kocka egyszerre mozog, de csak bizonyos irányokba.
Kis finomítás után létrejött a Totem, mely tökéletesen megfelel ezen elvárásoknak és a verseny kiírásának is.
Egyetlen képernyőn kell, egy korábban arany totemet helyreállítani, újraépíteni. Ehhez a totem elemeit kell mozgatni, némi gondolkodás után pedig rá lehet akadni a megoldásra. A lehető legegyszerűbb játékmenet, minimalista, de remélhetőleg stílusos grafikával. Másfél nap. Örülök, hogy elkészült.
És, hogy bánkódom-e az aranyásós kudarc miatt? Természetesen egy picit zavar, hogy nem sikerült befejeznem a projektet, DE
örülök annak, hogy nem hasonló témával jelentkeztem, mint sokan a nevezők közül. És talán ez az, ami némiképp hozzáad a Totem értékéhez is.



A JELÖLTEK
Mint említettem, több "bányászós" játék is érkezett a versenyre. Megragadva a blogpost témáját, és mivel "kötelességem" is, itt értékelném és be is mutatnám az érkezett játékokat.

ALKÍMIA
A régi csővezetékes játékok egyik változata, ezúttal a témának megfelelő tálalásban. Az induló pontról kell eljuttatni a befejező pontba a csövet, pont úgy, ahogy azt a hasonló játékokban megszokhattuk. Akybronra jellemzően az egyszerű grafika dominál, amely jelen esetben inkább előny, mintsem hátrány. Sajnálom, hogy csak egyetlen szint van, mely ugyan változik,de hosszabb játékra nem alkalmas, rövid kikapcsolódásra azonban megér egy próbát.

ARANYLÁZ
Ez a sok in one egyik tipikus példája. Több minijáték kapott helyet benn, melyek itt-ott az aranyhoz köthetők. Van gyűjtögetős, amolyan tower defense jellegű, közönséges kattintgatós, és még ki tudja, milyen.
Ennek a sokszínűségnek azonban ára is van, ez pedig a nem túl egységes játékmenet és megjelenés.
A változatosság a játék egyik legfőbb előnye, de egyúttal hátránya is. A feladatok nehézsége nem túl egységes, ennek ellenére elszórakoztat.

GET THE GOLD JOHNNY
Egy klasszikus platform ugrálda, ahol Johnny nevű hősünknek nincs más dolga, mint összegyűjteni a pályákon található aranytallérokat, majd az exit feliratú táblánál elhagyni a helyszínt. Útja során különféle akadályokat kell kikerülni/átugorni, ahogy az már lenni szokott a platformerekben. (Kicsit hasonlít az eredetileg tervezett játékomra :) )
Az ötlet maga nem túl eredeti, de 3 napos villámversenyre nem is várok spanyol viaszt, és azt kell mondjam, ezen játék összképe hagyta bennem a legmélyebb nyomot. Kellemes, retro grafika, retro játékmenet és hangzásvilág. A pályák kivitelezése itt-ott picit érthetetlen számomra, van, hogy a következő pálya (legalábbis számomra) könnyebb, mint akár a kettővel ezelőtti, de legyen ez a legnagyobb probléma.
Ennyi idő alatt bőven szép munka. Gratulálok srácok! (A játékhoz Java Runtime Enviroment szükséges)

GOLDFINDER
Thrall! Erről beszéltem, mikor azt mondtam, inspirálnak a játékaid. Egy pacman szerű aranygyűjtögetős játék, egyiptomi környezetben, szakarabeuszok, tüskék és egyéb kreatúrák ellen, 3Ds környezetben. A mezőny indulói közül ennek a játéknak a legszebb a grafikája, sőt, a fény-árnyék hatásokat külön kiemelném. Külön ötletes még az ellenfelek elpusztításának módja, akiket fáklyák gyújtogatásával vagyunk képesek Anúbisz dokihoz juttatni. A szép grafika mellett azonban van néhány olyan hibája, melyeket sajnos meg kell jegyeznem. Kissé fura, hogy a karakterünk visszapattan a falról, valamint megsebeznek a tüskék akkor is, ha nem rajtuk állok, hanem előttük. Néhányszor előfordult olyan is, hogy jó Kőműves Kelemennéhez méltón, beépültem a falba. Kisebb hibái ellenére viszont a mezőny egyik legjobbja. Érdemes tenni vele egy próbát.

GOLD FISHING
Van az a Goldminer, tudjátok. Na, ez hasonló, csak vízi környezetben, némi csavarral. Pecásunk csaliját irányítva most nem a halak kifogása a cél, hanem a tavacska fenekén lévő aranyrögök összegyűjtése. Lévén, kukacunk ízletes csemege a halak számára, az sem árt, ha közben elkerüljük őket. Nyolc egyre nehezedő szint vár ránk, én a hatodikon váltam vacsorává a halak számára, minden egyes alkalommal. A grafika szép, az animáció is tetszetős, az egyetlen szívfájdalmam, hogy maguk a halak nem mozognak, csak "pattognak" a vízben. Ennek ellenére, csakúgy, mint az első két jelölt, egy-egy játékra, kikapcsolódni ez is tökéletes.

JOZ, TOMSY ÉS AZ ARANYKERETES SZENTKÉP
Ha hiszitek, ha nem, végigvittem. Ez nem tűnhet nagy szónak, de aki kipróbálja a játékot, rájön, miért is volt ez akkora dolog. Az introt megnézve az elborult grafika még tetszett is, de kb ez az egyetlen pozitívum, amit fel tudok hozni. Elég zavaró, hogy a game over után nem sikerült újraindítanom és minden alkalommal végig kellett néznem az introt, hiszen összességében csak egyetlen pálya van, bár az a karakter fordulása miatt nagyon nehéz volt. Sokáig bugra gyanakodtam,de nem az. Egyszerűen csak a karakter a nyaka körül fordul, így ha csak egy hangyasz@rnyival is később nyomok iránybillentyűt, már buktam a játékot.

KIS ALKIMISTA
Piros pont a kollégának, hiszen ez böngészőből is játszható, így tényleg ne szalasszátok el, ha már letölteni nincs is kedvetek mindent. Egy sokobanhoz hasonló logikai játék, melyben a sziklatömböt előbb egy zöldes löttybe, majd a kijelölt célterületre kell eljuttatni. A zöld lötty hatására a sziklatömb tovább nem mozdul, arannyá változik. Fontos, hogy karakterünk a WASD gombokkal mozog, Space gombbal pedig kiönti italát, amely arannyá változtatja a tömböt. A grafika egyszerű, de a célnak pont megfelel, ügyes kis játék kerekedett belőle.

Most, hogy tudjuk a jelölteket, következzen végre maga a "toplista".

  1. GET THE GOLD JOHNNY - A legjobb játék
  2. GOLDFINDER - A legszebb grafika
  3. KIS ALKIMISTA - A browser bajnok
  4. GOLD FISHING - A legszerencsétlenebb állat
  5. ALKÍMIA - A legletisztultabb játék
  6. ARANYLÁZ - A legsokoldalúbb játék
  7. JTAKSK - Aranymálna díjazott


Most, hogy ezen is túlestünk, nincs más hátra, mint kellemes délutánt és további sok sikert kívánjunk a résztvevőknek, a látogatóknak/letöltőknek pedig jó játékot kívánunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése