2012/04/27

Miből lesz a cserebogár (pt1)

Avagy, egy 5 napos villámversenyre készülő játék fejlesztői naplója.

Kicsit bóklászva a statisztikák közt, ha játékról volt szó, a blog látogatottsága erősen megnőtt, így gondoltam beavatom a kedves olvasókat egy saját játék elkészítésének pillanataiba. Keresve sem találtam volna jobb alkalmat, hiszen a jf.hu egy villámversennyel készült a hosszú hétvégére.

KEZDŐRÚGÁS
Mai nap (04.27) , délidőben kikerült a portál legújabb villámversenyének témája. 
Meglepő mód egy április elseji tréfa köszön vissza, ezúttal a fő támogató, Durex Play nélkül. A Védekezés.
Rossz, aki rosszra gondol, hülye, aki nem alapon olvastam végig a leírást és rögtön agyalni kezdtem, mit is lehetne ebből kihozni. Természetesen én sem akartam ugráló kotonokat a játékba, így valami egyedibb témát keresetem, hiszen máshol is védekeznek.
Védenek pl. egy várat, ám ezen játékok java része sablon tower defense szisztémára épül, amit igyekeztem elkerülni. Ennek ellenére hasonló, de mégis eléggé más koncepcióval rukkoltam elő, ami reményeim szerint működőképes, és elsősorban játszható marad.

TÉMAVÁLASZTÁS

Kölyök korom óta rajongom a fantasyért. Sárkányok, mágusok, páncélos lovagok, és varázslat minden mennyiségben. Nem volt kérdés, hogy valami hasonló témában kutakodom elmém zugaiban. Öt nap viszont nem sok, így komolyabb játékról, történetről, szereplőkről nem is nagyon álmodhatok, ez azonban nem tántorít el. 
A fantasy mellett szívesen játszom casual játékokkal és az itt szerzett ötleteket, megoldásokat szívesen használom fel magam is, természetesen saját ötletekkel, megoldásokkal kombinálva.
Ezen két tényező szerelemgyerekeként született meg az "Elementals" munkacímen futó projekt.

ALAPKONCEPCIÓ

Egyenlőre nem túl kidolgozott az ötlet, de a mai munkálatoknak köszönhetően sikerült összehoznom a játéklogikát, ami úgy tűnik, működőképes, bár még van mit csiszolni rajt.
Túl sokat nem is szeretnék elárulni róla, úgy sincs túl sok idő hátra, hogy kiderüljön, mi is sült ki belőle.
Legyen elég annyi, hogy egy marble popper, tower defense hibrid játékról van szó, melyet fantasy környezetbe ültettem. Ezt az elegyet pedig vegyítettem még néhány ötlettel, amely remélhetőleg elnyeri majd a közönség tetszését is.

A MAI NAP

A délben kapott információk alapján kb fél óra alatt kitaláltam, mit is szeretnék. Ekkor még kissé más stílusú játék volt tervben, de 2 óra semmit sem érő kódolás-rajzolás után rájöttem, hogy ez bizony nagy falat lesz erre a néhány napra.
Az ötlet egy része megmaradt, de a figyelmem kizárólag a játék alapjára, a kódra koncentrálódott. Ennek eredménye látszólag csupán néhány színes négyzet és csík, de biza, ha minden jól megy, 4 nap múlva ez a pár alakzat szórakoztatni fog.
Tudom, kissé nehéz elhinni, de a játék lényegi funkciói ezekkel a placeholderekkel is remekül funkcionálnak.


Magam is kíváncsian várom, mit sikerül kihozni a játékból, különösképp ilyen rövid idő alatt. Nagy falat lesz, nem vitás, de nem kivitelezhetetlen. Addig is bízom benn, hogy néhány embert leköt majd ezen napló olvasása, melyet a holnapi nap folyamán újabb résszel bővítek, remélhetőleg kissé látványosabb haladást produkálva. Szurkoljatok :)

Elkészült a következő rész >>>

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése