2013/01/07

Nyugodj békében PS2

Gondolom, aki kicsit is otthon érzi magát a konzolok világában, olvasta a decemberben megjelenő híreket, miszerint az üzletek nem kapnak több PS2 konzolt. Mai nap pedig elért az a hír is, hogy globálisan leállítják minden idők egyik legsikeresebb konzoljának gyártását is.

Hosszú időt élt meg, 13 éve a piacon van, ezalatt az idő alatt pedig több, mint tízezer játék készült rá. Jómagam is egy PS2 tulaj vagyok, igaz én nagy lemaradásban, annó használtan szereztem egyet kb 6 évvel ezelőtt, de szívemhez nőtt a masina. Így "halálhírének" apropóján, amolyan emlékezőként összegyűjtöttem néhány kedvenc játékom a kütyüre.

10. STAR WARS - THE FORCE UNLEASHED
Nem mondom, hogy a legtökéletesebb SW játék, amivel valaha játszottam,de az univerzum hangulata miatt megérdemelte a helyezést. Amúgy sem vagyok túl nagy fan, de lekötött a játék és élmény volt legyakni a főbb ellenfeleket is. Vader egy tanítványát alakítjuk a történetben, aki ráébred, hogy mégsem úgy állnak a dolgok, ahogy neki előadták, így mestere ellen fordul.

9. MEDAL OF HONOR - VANGUARD
Személy szerint az FPSeket sem szeretem igazán, de a CoD mellett a Medal of Honor széria az, ami mellett nem szeretnék elmenni szó nélkül. Annak ellenére, hogy nem szeretem, három játék is megvan PS2-re ezek közül a kedvencem azonban a Vanguard alcímre hallgat. Nem volt könnyű számomra, hiszen amúgy sem vagyok túl tapasztalt FPS-ek terén, de adott egy olyan élményt, amelyet a másik két játékom sem tudott megismételni. Lerágott már a II. VH téma, ezért örülök is, hogy annak idején váltottak kicsit, de nekem maradandó emlék lesz. Kiváltképp,mert magyar felirattal tudhatom magaménak :)

8. WRC RALLY EVOLVED
Gyermekkorom óta szeretem a rallyt, annak ellenére, hogy nem követem, és több PC-s rallyjáték ellenére kijelenthetem, ez az a PS2-es rally játék, ami bátran kijelenthetem, az egyik legjobb rally játék a konzolra. Sok autó, közel valós és változatos pályák, többféle játékmód és kihívás töménytelen mennyiségben.
7. TEKKEN 5
Ha verekedős játék, akkor nálam a Tekken 5 a nyerő. Annak idején még a 3. részével ismerkedtem, amely hamar magával ragadott, a pozitív kritikák után pedig beszereztem a Tekken 5-öt, amely akkor a széria legújabb darabja volt. Nem bántam meg. Változatos karakterek, pörgős játékmenet, brutális kombók, és kontrollerszaggató kétjátékos mód, amely vitathatatlanul (tyű, legépelni nem könnyű) a játék csúcspontja.
6. BALDUR'S GATE - DARK ALLIANCE
Gyerekkorom meghatározó játéka volt a Diablo sorozat első és második része PC-n, jómagam pedig hatalmas fantasy rajongó vagyok, így a D&D univerzuma is hamar megfogott. A kettőt vegyítve találtam rá a Baldur's Gate - Dark Allaince nevű játékra, amely a neves Baldur's Gate RPG egy spinoffjának tekinthető. Diablo stílusú hack&slash móka, kicsit talán monoton játékmenettel, de tetszetős hangulattal, és 2001-es megjelenése ellenére tetszetős grafikával szolgál. Nem véletlen kapott folytatást. (sajna normális videót az Xbox verzióról linkeltem, de a PS2 verzió is ilyen :) )

5. GRAN TURISMO 4 / TOURIST TROPHY


Egy sorozat, amit a PS2 tulajoknak valószínűleg nem kell bemutatni. A Gran Turismo és a Tourist Trophy is híres eszméletlen mennyiségű járműkínálatáról ( több száz vezethető járgány ) és élethű fizikai modelljéről, valamint a PS2-n remekül kinéző grafikájáról is. Ha valaki szereti a szimulátorokat, ez a játék, ami garantáltan elnyeri tetszését.

4. BURNOUT 3 - TAKEDOWN
Homlokegyenest ellentéte a fen említett szimulátoroknak a Criterion cég remeke. Eszméletlen száguldás, törés-zúzás és az agresszív vezetés, a valóságot meg sem közelítő fizikával. MINEK? Még azok is élvezni fogják, akik nem szeretik az autóversenyes játékokat. Lökd ki az ellenfeled, törd totálkárosra, száguldj vagy 300-al és nyerd meg a versenyeket. A Crash mód pedig partyjátéknak is jó lesz. :)

3. SHADOW OF THE COLOSSUS
Egy Monster Hunter játék, amely talán már inkább művészet, mint játék. Egy névtelen ifjúval egyetlen feladatunk, hogy leterítsük a világon található 16 Colossi-nak nevezett teremtmény mindegyikét, hogy halott kedvesünk feltámaszthassuk. Segítségünkre van íjunk és kardunk, de hogy ez mit ér 16 több emelet magas ellenfél ellen, az csak rajtunk múlik. Páratlan hangulat és látványvilág. Kötelező vétel.

2. GOD OF WAR 2
Kratos karaktere valószínűleg a játéktörténelem egyik legkeményebb antihőse, a szereplésével készült játékok mindegyike pedig garancia a minőségre. Miután legyőzte Ares-t, a háború istenét, majd elfoglalta helyét trónján, Zeusz az istenek vezére kelepcébe csalja, s elveszi erejét. Kratos a titánok segítéségét kéri, majd a játék során újabb relikviákat szerez, hogy aztán szétrúghassa az egész görög mondavilág kisebb-nagyobb, csupasz vagy épp bundás popsiját, beleértve az isteneket is. Látványos, pörgős, erőszakos és páratlan történet, könnyen megtanulható játékmenettel, de ahhoz, hogy mesterévé vállhassunk, gyakorolni kell.

1. FINAL FANTASY X
Személyes kedvencem, és egyben az első PS2-es játék is, amellyel találkoztam, és 10 év hajtás után végre magaménak mondhatom. A Final Fantasy sorozat talán legjobb, de mindenképp egyik legjobb része, sehol máshol nem látható ellenfelekkel, stratégiával és történettel. Áradozhatnék róla órákat, de nem fogok, hiszen akik ismerik, és csak egy kicsit is tudják, milyen ez a játék, szeretik a japán RPG-ket a körökre osztott harcrendszerrel és taktikázással, tudják azt is, most én magam mit érzek. Akik nem? Nem tudják, miből maradnak ki.

Nos, számomra ez a bejegyzés talán elegendő lesz a PS2-vel való viszonyom megkoronázására, és némiképp tisztelgésként eme remek konzol előtt. Kellemes percekkel ajándékoz meg a mai napig, így kissé fájó szívvel veszem tudomásul, hogy végleg visszavonul. Nyugodj Békében PS2.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése