2013/02/02

Rajzoljunk medált (Pt1)

Az utóbbi időben sajnos tényleg nagyon kevés időm jut a blogra. Sokkal kevesebb, mint szeretném, hiszen párhuzamosan ismét négy dolog fut a kezeim alatt. Egyszerre készül több projekt, vizsgamunka, bedolgozó munkálatok és egy versenymunka is, ami elfogyasztja az időmet.
Nemrég kaptam egy felkérést, miszerint egy medált szeretnék, ha elkészítenék, ami logikusan felépülve jelezé ki egy játékban elért szintünket, amolyan jutalomként. Végül ugyan nem fogadták el, de jelenleg is dolgozok egy részletesebben egyeztetett verzión, így gondoltam az eredeti medál elkészítésének módját megosztom veletek, amolyan kárpótlásképp. Leírva ugyan bonyolultnak hangozhat, de összességében nagyon hamar elkészíthető. Biztos vagyok benn, hogy ennél vannak jobb módszerek is, de saját magam által, tutorialok nélkül alkotva ő lett a végeredmény. Akinek pedig tetszik, az alant leírt módon el is készítheti, illetve szabadon alakíthatja azt.
Az itt látható medált fogjuk elkészíteni, melyhez a Photoshop CS5 verzióját használom. Kezdjünk is bele.

AZ ÉRME
Az érme elkészítéséhez először is egy 500*500-as új rajzterületet hozok létre. Ha valakinek úgy kényelmesebb, Ctrl+N parancs.


Miután létrehoztuk az üres rajzterületet, az eszköztáron található Kitöltés ikont keressük meg, majd a mellette található kis nyilacskára kattintva válasszuk a Színátmenet eszközt. Ha szimpatikusabb, a G gyorsbillentyű kiválasztja nekünk ezt a lehetőséget.

A színátmenet eszközön, felül válasszuk a Réz átmenetet,majd töltsük ki a teljes palettát kissé átlósan ezzel az átmenettel.

Ha ezzel is megvagyunk, most elkészítjük a medál kör formáját. Ehhez először is egy maszkot fogunk használni. A maszk hozzáadásához válasszuk a rétegek alatt, jobb oldalt található Vektormaszk hozzáadás opciót. Ekkor egy fehér négyzet jelenik meg a rétegünk mellett, ez lesz a vektormaszkunk.

A vektormaszkot meg kell formáznunk. Ehhez vigyük a kurzort az újonnan megjelent fehér maszk fölé, majd az ALT billentyű lenyomása mellett kattintsunk rá. Ekkor válik szerkeszthetővé a vektormaszk.
A maszkon rajzoljunk egy szép nagy fekete kört. Ügyeljünk rá, hogy a szélei se lógjanak le a vászonról. A kör akkora legyen, amekkora medált szeretnénk. Ha ez megvan, használjuk a Ctrl+I lehetőséget és tegyük negatívvá a maszkot. Az eddig fekete kör legyen fehér, a háttér pedig fekete.

Itt felmerülhet a kérdés, miért nem egyszerűen rajzoltunk egy kört. Ez egyszerű! Amennyiben más formájú medált szeretnénk (pl pajzs, csillag vagy mondjuk hatszög) elég a rétegmaszkokat módosítani, és a fehér kört mondjuk egy fehér csillagra lecserélni.

Mire volt ez jó? A vektormaszk úgy működik, hogy a fehér színt átlátszóvá teszi, a fekete színt pedig nem. Ilyen módon, amit fehérrel rajzolunk a fekete alapra, az, és csak az lesz látható azon a rétegen, amire a vektormaszkot állítottuk. Próbáljuk ki! Ha mindent jól csináltunk, az eddig teljesen kitöltött rézből csak a kör alak fog látszódni.
Ha elkészültünk az első körrel, rögtön készítsünk is róla egy másolatot. Ehhez a réteg nevén jobb egérgombbal kattintva válasszuk a réteg másolása menüpontot. Az új rétegen az előzőhöz hasonlóan szerkesszük a rétegmaszkot, ám ezúttal egy kisebb kört készítsünk. A kisebb kör lesz az érem belső oldala, így állítsuk annyival kisebbre, mint amekkora peremet szeretnénk az éremnek.
Első látásra ugyan nincs különbség, de nemsokára kialakítjuk az érem valódi formáját. Ehhez a rétegstílusokat fogjuk használni.

Először is válasszuk ki ismét a nagyobb körünket, amely az érem széle és egyben pereme is lesz. Ezután jobb egérgombbal kattintsunk a réteg nevére és válasszuk a Keverési beállítások lehetőséget.
Először is egy árnyékot állítok az éremnek, amelyben az értékeket az alábbiak szerint adom meg:
A szín egyszerű fekete ( #000000)
Ezután következzék a Belső ragyogás, amely értékeit így állítom be:
A szín itt #5b2915
Ezután pedig a Bevésés és Domborítás, amelyet így állítok:
A kontúr lehetőséget pipáljuk be.
Ha ügyesek voltunk, most valahogy így néz ki a nagyobb körünk:
Ezek után ideje rátérni a kisebb körre. Ehhez válasszuk ki a másik réteget,majd az előbb bemutatott Keverési beállítások menüpontba lépjünk ismét. Itt már egy kicsit mást állítunk majd.
Először is kap egy Belső árnyékot, amelyet így állítok be:

A Belső ragyogás effektus megegyezik a fentebb használtal:

A Bevésés és Domborítás szintén megegyezik a fentebb használttal, tehát

Végül pedig kap egy kisebb körvonalat a Körvonalazás menüpontot használva, amelyet alapbeállításokon hagyok, csupán a színt változtatom erre: #c3a395
A kitöltés típusát pedig Színre.
Ha minden pontos, valahogy így néz ki az érme:

Ezek után jómagam meghagytam a bronz árnyalatot és szintén másoltam az előbb létrehozott két réteget, de amennyiben csak az ezüstös árnyalatot szeretnénk elkészíteni, nincs más dolgunk, mint telítetlenné tenni a két réteget. Ehhez válasszuk a Kép/Korrekciók/Fekete-fehér parancsot, vagy használjuk a Ctrl+Shift+Alt+B billentyűkombót.

Az éremre ezután egy egyszerű "fényeffektus" kerül. Ehhez létrehozok egy új réteget az előzőek fölé, majd az érme felső részénél egy kör alakú kijelöléssel egy fehér ellipszist rajzolok. Az ellipszis formája olyan legyen, amilyen fényt szeretnénk az érmére. Ezután töröljük le a felesleges részeket, amik "kilógnak" az érméről. 
Ehhez varászpálcával válasszuk a nagyobb kört körülvevő üres és fekete területet a rétegen, majd álljunk vissza az előbb létrehozott fehér ellipszisre és töröljük a felesleget.  Fontos, hogy a kijelölést a rétegmaszkon végezzük, tehát használjuk az ALT billentyűt,majd a kijelölés után újabb ALT-al álljunk vissza az eredeti rétegekre.
Ezután a fehér ellipszis csak az érme belső felületén látszódik. Itt már nincs más dolgunk, mint a Réteg megjelenését Normálról Átfedésre állítani, Fedettségét 30, Kitöltését pedig 50-re állítani. Valahogy így:

Ha minden klappol, az érménk valahogy úgy fest, mint a fent már látható képen. Ezzel a medálunk el is készült. Mivel a "tutorial" hosszabbra nyúlt, mint terveztem, és szeretnék mindenkit megkímélni a túl sok infótól, a befejezést egy következő részben írom, melyben elkészítjük a medálban található köveket és a medál pántját is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése