2013/03/06

Egészségetekre!

Vannak olyan dolgok az ember életében, amelyek egy életre beleivódnak az emlékezetébe. Olyan korszakok, amelyek megváltoztatják, jobbá-rosszabbá teszik, de mindenképp valami maradandót alkotnak. Ilyen a koleszos időszak is. Egy zárt, de összetartó közösség, közös esték, bulik, filmezések, na meg a hajtás a féléviért. Egy valamiben azonban profi a kollégista. Mindig talál okot az ivásra. Adok egyet én is! ;)

Nemrégiben valamiért újra eszembe jutottak a régi kollégiumi emlékek, ezek apropóján pedig egy aprócska, és kissé elvetemült ötlet fogant meg bennem. Amatőr játékfejlesztő, vagy valami hasonló lévén nyilván nem bábszínházi előadást ötlöttem ki, hanem egy faék egyszerűségű androidos appot. Így született meg a Cheers!

A játék letölthető: http://goo.gl/geGx8
A hozzá tartozó játékszabály pdf formátumban:  http://goo.gl/SVDlL
És a kártyák jelentése: http://goo.gl/kWX29

AZ ALAPOK
Valami mást akartam. Valami olyat, ami egyszerű, mégis bevonja az embereket a játékba. Valami olyat, telefonon, ami nem csak abból áll, hogy irányítod a karaktered, és megtámadod az ellent, vagy más játékosokat, hanem ahol Te magad vagy a karakter és a haverod az 'ellen'. A kollégiumi emlékek és ezen motiváció kombinációja pedig életre hívott egy reflexjátékot.
A játékmenet egyszerű. Minimum két egymással szemben ülő játékos középre teszi a telefont/táblagépet,majd a játéktéren található piros gombot amint zöldre vált, megnyomja. Lehetőség szerint hamarabb, mint ellenfelünk. Ezek után a kör nyertese eldöntheti, hogy "piapontot" kér, vagy megtámadja játékostársát, bizonyos mennyiségű "piapont" ellenében. És ennyi. Ezután egy új kör kezdődik, új lehetőség.


A TÁMADÁSOK
A játék fő mozgatórugói a támadások, ezekhez szükséges a (remélhetőleg) már előkészített alkohol. Nyertes kör esetén ugyanis a vesztes félnek innia kell, amit a másik játékos határoz meg, piapont ellenében. Itathat akár egy kör gyengéd italt, dönthet úgy, hogy az egész bagázs iszik, őt kivéve, de akár megpróbálkozhat megúszni a kört, hogy ő ne igyon többet.

SEMMI SEM BIZTOS
Bizony, csak megpróbálkozhat, ugyanis a nyertes kör még nem garancia a sikerre. El is ronthatjuk a támadásunkat, ami kisebb-nagyobb mértékben,de a támadóra üt vissza. A támadás mértékétől függően csökken a siker esélye is, így pl. a legenyhébb támadás 95%-ban, míg a legerősebb már csak 70%-ban biztos. Ez ad némi rizikót a játékhoz.

HOGYAN TOVÁBB?
A játék nem egy nagy cucc, néhány nap alatt készül csak, de remélem szerez majd néhány kellemes percet azoknak, akik kipróbálják, és lesz legalább egy este, ami alatt kipróbálják. A közeljövőben elérhető lesz az alkalmazás, illetve pdf formátumban a szabályzat is, ami nem bonyolult, de társasjátékhoz mégiscsak dukál :)

1.0
A verseny véget ért, várom az értékeléseket, és némi finomhangolást eszközöltem a játékon. A legszembetűnőbb változás a kártyák megjelenése. Ötven pontért cserébe a játékos húz egy kártyát (magyar kártya), majd a játékosok végrehajtják a kártyához tartozó feladatot, melyet egy külön pdfben csatoltam, hogy ki lehessen nyomtatni szükség esetére. Elkészíthettem volna a játékon belül is,de kevés idő híján így gyorsabb volt, és a társasjáték érzés is jobban megmaradt szerintem. Remélem ez a kis adalék még változatosabbá, még érdekesebbé teszi a játékot, és jól szórakoznak vele, legalább egy szombat este. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése