2012/04/29

Miből lesz a cserebogár (pt3)

Ismét jelentkezem, ahogy ígértem. Ma kissé frissebben, nyugodtabban haladtam, ez köszönhető annak is, hogy a nehezén igyekeztem már az elején túlesni, aminek egy része, már sikerült is.

AZ IFJÚ VÁNDOR MEGPIHEN

A cím azért kissé túlzás, de tény, hogy ma már nem güriztem annyit, mint az elmúlt két napban. Ennek oka, hogy a mai nap a különféle szintek, pályák tervezésével telt, így csupán a korábban már elkészített elemek helyét kellett meghatározni. Bár még nincs kész minden pálya, lényegében a használandó elemek már működnek, így ennek köszönhetően írom "korán" ezt a bejegyzést is.
Természetesen kisebb-nagyobb hibák még jelentkeztek, illetve pár elemet ismét újraírtam, kicsínosítottam. A pályák elkészülte után pedig igyekszem kicsit a játékegyensúllyal foglalkozni, finomítani.

HOSSZÚ MÉG AZ ÚT

Jelenleg 20 pálya van "kész", amelyeket még persze át kell nézni, javítgatni, szépítgetni. A pályák tervezett száma tőlem megszokottan olyan 30 körül lesz, szóval 1/3-a még vissza van. Igyekeztem úgy kialakítani a szinteket, hogy folyamatos, mégis más kihívást nyújtsanak. Ennek köszönhetően lehetséges, hogy kinézetre két pálya hasonló, de másképp működik, vagy akár az, hogy az előző pályán 3 kevesebbet generáló míg a következő csak 2, de többet generáló sín található.
Haladni tehát haladok, de még van mit hegeszteni a kis játékon.


ÉS KÖZBEN VALAMIT TENNI KELL

Lévén, hogy a játék kezdi elnyerni végleges formáját, egy pár szóban, kissé pontosabban, mi is lesz a feladatunk benn, illetve hogy kapcsolódik ez a verseny "Védekezés" témájához.
A történet nem egy eget rengető, de erre a célra tökéletesen megfelel.
A játékos egy mágus bőrébe bújik, aki az Elementálok rendjének tagja. Olyan különleges idéző, aki segítségül hívhat más lényeket, hogy az ő erejüket használva győzze le támadóit.
Ezen lényeket, elementálokat a játékban található golyók személyesítik meg, amit a pályán található idézőpontok valamelyikére idézhetünk meg, amely természetesen varázspontba kerül.
De ebben mi a védekezés?
Nos, mint korábban említettem, a játék egy tower defense - marbe popper hibrid. Itt tornyok helyett az idézőhelyekre varázsolható lényeket kell megidézni, a marble popper játékokhoz hasonlóan pedig ezen lények reakcióba lépnek egymással.
Ebből következik, hogy közvetlen támadni nem tudunk, csupán semlegesíthetjük ellenfelünk varázslatait.
A megszokott marble popper játékokkal ellentétben azonban itt nem azonos színű elementálokat kell egymásnak engedni, hanem az adott elemet semlegesítő megfelelőjét.
Így semlegesíthető, azaz kivédhető az adott támadás. Ha minden támadást visszavertünk, sikerrel teljesült egy pálya, léphetünk a következőre.

ELBÚCSÚZUNK

El bizony. A mai napra nagyjából ennyit szerettem volna, megyek is vissza pályákat tervezni. Addig is egy újabb kép a jelenlegi, finomhangolt állapotról, hogy is fest most a program.

Elérhető a negyedik rész >>>

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése