2012/04/30

Miből lesz a cserebogár (pt4)

Ismét egy nap, újabb fejlemények és jelentős haladás a játékkal. A mai nap a kozmetika jegyében telt.

PLASZTIKA
Legjobban talán ez a szó jellemzi a mai teendőim. Igyekeztem a kisebb-nagyobb grafikai hibákat amennyire lehet, eltüntetni, pontosítani.
Emellett bekerültek kisebb-nagyobb animációk a játékba, így felugró képek értesítenek, ha teljesítettünk egy pályát, elbuktunk, vagy sikerült egy kombót végrehajtanunk.
Kis effektek jelzik azt is, ha megidézünk, vagy ellenfelünk idéz meg egy "lényt", illetve, ha valamelyik megsemmisül.
Ezenfelül cseréltem néhány grafikai elemet is, legszembetűnőbb az idéző helyek grafikája, de ez a lekerekített, arany-barna jobban illeszkedik a játék grafikájához. Szerintetek?
AHOGY MEG VAN ÍRVA
A csinosítgatás mellett a mai legfontosabb teendő a pályák közti "átvezetők", illetve az intro szövegének megírása, csak hogy valamiféle fogalma is legyen szerencsétlen játékosnak arról, miért is kell bogyókat egymásnak lövöldöznie. A gyakorlatban ez így néz ki (a képen kissé zizis a mozgás miatt) :
NÉMI RÁADÁS
A szemfülesek talán észrevették a tegnapi képen lévő narancs színű golyóbist, ami ugye alapból nem megidézhető lényt sejtet. Ennek oka, hogy sikerült beépítenem egy "alkímia rendszert". Ennek lényege, hogy két, egymás mögé megidézett elementálból, amennyiben megfelelők, idézhető egy harmadik fajta is.
Az ellenfelek szintén használják ezen funkciót, így nekünk is szükségünk lesz rá.

Megragadva az alkalmat, megmutatom, hogy működik a "matchelés" az Elementalsban.
Mint említettem, a szokásos marble popper játékokkal ellentétben itt nem azonos színű lényt kell a másikkal összehozni, hanem az azt semlegesítőt. Ezek:
  • Tűz -> Levegő
  • Víz -> Tűz
  • Föld -> Víz
  • Levegő -> Föld
  • Fény -> Sötét
  • Sötét -> Fény
  • Plazma -> Pokoltűz
  • Jég -> Plazma
  • Pokoltűz -> Jég
Az utolsó három a speciális, alkímiával létrehozható faj, amely a következőképp idézhető meg (az adott bogyókat egymás mögötti idézőhelyre téve):

  • Tűz + Föld = Pokoltűz
  • Víz + Szél = Jég
  • Fény + Sötét = Plazma 
AZ UTOLSÓ NAP
A holnapi nap az utolsó, amelyet teljes egészében a projektre tudok fordítani. Sorra kerülnek a játék hangjai, illetve igyekszem még pár apróságot javítani, összehozni a programban. Két nap múlva pedig ide is feltöltöm az elkészült művet. Addig türelem :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése