Ha tehát az előző két cikket megfogadtad, vagy már elkészültél egy kiadhatónak gondolt játékkal, érdemes lesz átbogarásznod ezt a kis leírást, hogy is történik egy játék kiadása jelen esetben az egyik legnagyobb casual játékokkal foglalkozó kiadó, a Big Fish Games esetében.
A teljes cikk elérhető a jf.hu oldalán.
A BIG FISH GAMES
A Big Fish weblapján böngészgetve könnyedén ráakadhatunk arra az oldalra, ahol lehetőségünk van a kiadás megkezdésére ( itt találhatjuk az oldalt: http://www.bigfishgames.com/company/game-developer.html ). Az itteni leírás értelmében a gamesubmissions[kukac]bigfishgames.com e-mail címre kell írnunk. Az e-mailhez csatolnunk kell két screenshotot, egy rövid leírást a játékról, ezen kívül meg kell adnunk a játék műfaját és küldenünk kell egy linket a játék aktuális verziójához. Az e-mail elküldése után legyünk türelmesek – én az első válaszra másfél hetet vártam.
A választ a kapcsolattartódtól fogod megkapni, aki innentől minden, a játékoddal kapcsolatos ügyben a segítségedre lesz. A Big Fish Games-ről érdemes tudni, hogy rendkívül közvetlenek, így aztán az első néhány e-mail után már inkább fog haveri levelezésre hasonlítani az egész, mint hivatalos eszmecserére. Innentől a további e-mailekre már nem kell olyan sokat várni, általában másnap vagy harmadnap érkezik is válasz minden levélre.
Mindegy, mennyire gondolod késznek a játékodat, a Big Fishnél valószínűleg mindenképp javasolni fognak változtatásokat, az azonban rajtad áll, hogy megfogadod-e a tanácsukat. Van azonban néhány szempont, amit a Big Fish közönségével kapcsolatban érdemes észben tartani. Ezeket az információkat az első néhány e-mail váltáskor szereztem az akkori kapcsolattartómtól:
- Főleg 30-50 éves korú emberek játszanak a Big Fishre felkerült játékokkal, és az idősebb korosztály több, mint 60%-át teszi ki a közönségüknek. Emiatt fontos, hogy a játéktér minél nagyobb legyen, máskülönben nem fogják látni, és ez bármennyire is viccesen hangzik, ezzel akár el is vesztheted a potenciális vásárlóid nagy részét.
- A Big Fish rendkívül érzékeny a gépkövetelményre, a játékosok nagy részének ugyanis DirectX 9 előtti videokártyája van, esetleg régebbi laptopja, így teszteléskor az egyik fő szempont, hogy minél több gépen fusson a játékod. Ha már Shader Model 1.0 kell a játékodhoz, akkor eleve kevesebb eséllyel indulsz (ráadásul egy figyelmeztetést fognak a játékod leírásához hozzáadni), afölött pedig nem fogják kiadni a játékodat.
- Próbálkozhatsz akármilyen műfajú játékkal, de a két legkedveltebb (és legtöbb példányszámban eladott) műfaj a match-3 és az adventure-HOG (Hidden Object Game). Előbbire jó példa a Bejeweled, utóbbira az Azada. Mindkét műfajjal szemben komoly elvárások vannak, így ha ilyen stílusú játékot szeretnél kiadni, előtte mindenképp nézd át az adott műfaj toplistásait a Big Fish weboldalán, és nézz meg pár kevésbé sikeres alkotást is. A játékosok értékeléseiből sokat lehet tanulni.
A CIKK TOVÁBBI TÉMÁI
- Az adó-dokumentumok
- Tesztelés
- Kiadás
Mint már említettem, a teljes cikk megtalálható a jf.hu oldalán.
Én magam pedig így a cikk végeztével, még egyszer szeretném megköszönni Lord Crusarenek a cikket, remélem, más is hasznát veszi majd. :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése