2012/08/18

A rettegés foka

Emlékszik még valaki a címben említett tévéműsorra? Nos, én Győzike, Annácska, Tüncike és hasonló "humanoidok" nélkül próbálkozom megírni egy bejegyzést, amihez ez a cím még passzol is.
Próbálkozom, hiszen fáradt vagyok, három-négy napja töröm magam ezen a kis projekten, holnap estére pedig készen kell állnia. Vagy legalábbis működnie.

MÖGÖTTES TARTALOM
Ja, hogy a cím? Nos, a helyzet a következő. Néhány nappal ezelőtt befutott hozzám egy GameJolt verseny, melyre gondoltam nevezek. Rég készítettem játékprogramot, rám fért némi vérfrissítés.
A verseny témája a "Félelem". Furán lehetek összerakva, nem rajongok túlzottan a horrorért (bár a Silent Hill az egyik kedvenc játékom), mégis ez a harmadik projektem ebben a témában.
Rögtön a kiírás elolvasása után elkezdtem gondolkodni, mit is alkothatnék gyermeteg, kissé beteges lelkivilágommal.
Meg is született a nagy ötlet, egy napra rá. Összetákolok egy endless run játékot,mert hát menekülés, félelem. Mellé morbid grafika, kissé nyomasztó zene és voilá, meg is vagyunk.
Azt csak úgy gondoltad, naív, pici fiúcska...
Egy teljes nap bütykölgetés,de valahogy mégsem az igazi. Egyszerűen nem hozza azt a szintet, amit szeretnék. KUKA!



"SZÉP" ÚJ VILÁG
Makacs vagyok. Eldöntöttem, hogy nevezek, akkor biza nevezek. Újabb napom ment el, de legalább az ötletem megszületett. Szó szerint alig aludtam, agyaltam, próbálkoztam, törtem piciny kobakom, mihez kezdhetnék. Nem rajongok a horrorét, nem láttam sok horrort, és egy itthoni csirkét nem fejeznék le. Nincs hozzá poci... No, de akkor mégis, mi legyen?

Új ötletem egy rövid, velős, kissé fura világú room escape, a -kreatív módon- The Room címen készülget.
Játékidőre nem nagy kunszt, kb 10-15 perc alatt végigvihető kis szösszenet,de 4 nap alatt nem készíthetek egy Doom 3-at.

A történet egy szanatóriumi "zárkában" játszódik, egyetlen cél valamilyen módon eme helyet elhagyni. Ebben két dolog akadályoz meg minket.
Egyfelől az ajtó, minő véletlen, zárva, másrészről "főhősünk" buksijával nem egészen stimmel minden.
Játékmenetét tekintve a lehető legegyszerűbb kattintgatós FPS, szerény véleményem szerint nagyon elakadni nem lehet benn, ha szánnak némi időt rá, biztosan végig lehet tolni pár perc alatt.


A célom nem egy sikolyokkal és 60 liter vérrel locsolt játék elkészítése, hanem egy kissé nyomasztó, hangulatos projekt megteremtése.
Mivel nem vagyok egy 3d guru, időm is kevés, egyszerű alakzatokból készült "modelleket" használva erősen csapodár, de talán élvezhető grafikával áldottam meg kicsikém. Erre a célra nekem megfelel, itt-ott még úgyis finomodik holnap.

HOLNAPUTÁN...
Elvileg elkészül a projekt. Muszáj, hiszen 20.-a 6:00 a nevezési határidő, bele kell húznom. A játék elején lévő teszt és az achievementek hiányoznak, valamint a játék különböző végeit lezáró szövegeket be kell fejeznem. Még el sem kezdtem. Ezek után, ha minden jól megy, játszható lesz ez az agyszüleményem.
Hogy jelenleg hogy fest?

Hogy ez mire lesz elég? Majd meglátjuk.
És, hogy kikkel beszélgetek? A hangokkal a fejemben. 

2 megjegyzés: