2012/09/19

Egy-két...

...egy-két, egy-két. Kb. ebben a tempóban készült néhány hete két projektem is, mindkettő egy-egy minigame versenyre szánt nevezés, melyekről már írtam korábban itt a blogon. Hétvégére szántam ezt a bejegyzést, bízva abban, hogy elkészülnek az eredményekkel, a sors azonban úgy akarja, hogy írjak kicsit a lakberendezésről is, majd rögvest utána tudatta velem azt, amit eredetileg szerettem volna. Talán jobb is így.

BEARANYOZOTT NAP
A játékfejlesztés.hu (igen, most már így :) ) Egy képernyős arany versenyéről már írtam korábban egy hosszabb bejegyzést,melyben bemutattam a nevezett játékokat, általam értékelt sorrendet is, így ezekre újra nem szánnék időt.
Mostanra viszont elérhető a végleges sorrend, a jutalmak pedig előbb-utóbb gazdájukhoz kerülnek. Lássuk, a bírák hogy látták a beérkezett műveket.
  • 1. Get The Gold, Johnny! 
  • 2. Totem
  • 3. Goldfinder
  • 4. Aranyláz
  • 5. A kis alkimista
  • 6. Alkímia
  • 7. Gold fishing
  • 8. Joz, Tomsy és az aranykeretes szentkép
A korábbi értékeléseket figyelve valószínűsíthető volt ez a sorrend, és azt kell mondjam, nagyjából stimmel is, amire gondoltam. A Get The Gold, Johnny, bár nem hoz sok eredetiséget, mégis a mezőny egyik legerősebb tagja élvezetes játékmenettel, pofás grafikával és remek hangulattal. Sejthető volt, hogy Thrall alkotása a Goldfinder is a mezőny elejében fog végezni, a többiek sorrendjét viszont picit nehezebb lett volna előre megmondani.


Az viszont meglepett, hogy kis kockáim a második helyre kerültek. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem vagyok büszke, és örülök is neki, de még mindig nem hiszem el :) A többieknek tetszett, akkor sem értettem, miért, és úgy látszik, a végső értékelés is így gondolta.

Mindenesetre, örülök, hogy tetszett, és ha már újra felhoztam a témát, szeretném megköszönni a többieknek a nevezett játékokat, a versenyt, az értékelőknek pedig a türelmet és a tesztek elvégzését. Na meg persze, hogy egy ilyen csapatka tagja lehetek.
Tudom-tudom, sablonos meg satöbbi, de tényleg köszönöm. Jól érzem magam köztetek, és olyan embereket ismertem meg, akikkel kötetlenül lehet beszélgetni arról, ami érdekel. Új ismerősöket, barátokat, segítőket találtam.

Ti pedig megtalálhatjátok a teljes értékelést és minden pályaművet a http://jatekfejlesztes.hu/page.php?id=380 webcímen.

BEARANYOZOTT NAP #2
Ugyanazon a napon, azaz tegnap látott napvilágot a másik kicsivel korábbi verseny, a Gamejolt Fear Contest eredményhirdetése is. Összesen 61 nevező, köztük 3,5 nap alatt összetákolt elmebeteg kreálmányom a The Room. Nem izgultam túlságosan, tudtam, hogy esélyem sincs, jól éreztem rajt magam és a kommentekben is kaptam dicséretet. Fellelkesültem és úgy döntöttem, folytatom a szériát, elkerülve a kudarcot, viszont apró lépésekben.
Teltek-múltak a hetek, már az ott ismerősök is panaszkodtak-kérdezősködtek, miért nincs még eredményhirdetés. Nem felejtem el az alábbi megjegyzést: "Valójában nem is lesz eredményhirdetés, mert a bírák belehaltak a félelembe".

Én magam elvoltam, nézegettem a többiek nevezéseit, körülnéztem a portálon, játszogattam, beszélgettem, értékelgettem, meg amit ott lehet.
Aztán megtört a jég, kikerült az eredményhirdetés. Reggel 7 óra körül, holt kómásan, munka előtt szembesültem a ténnyel. A The Room megnyerte a versenyt. (Nem emelem ki, lepődjetek meg Ti is :P )
Félkómában szembesülni azzal, hogy 61 nevezés közül az első ilyen megmérettetésemet, a portálon totál kezdőként megnyertem... leírhatatlan, feledhetetlen és fenomenális érzés. Nem hittem el. Örömöm egy szekrényajtó bánta, kicsit megkalapáltam :D
A The Room mellett a másik két dobogós helyezett Hernan Fragments of Fear című kalandjátéka és Nik Nyctophobia című alkotása lett. Előbbiben egy kislány félelmeit élhetjük át testközelből, utóbbiban pedig egy biztonsági őr bőrébe bújva tapasztaljuk meg az éjszaka még sötétebb oldalát. Érdemes kipróbálni mindkét, és természetesen még jó néhány művet, vannak köztük igen meglepő és egyedi ötletek is.

MY IRRATIONAL TITLE
A dobogósok mellett kiemelném a személyes kedvenceim is. A Nyctophobia az egyikük, melyet korábban már említettem, így azonban a helyére biggyesztek egyet, amit talán nem említettem volna meg.

Az első Rory My Irrational Fear of Unicorns című műalkotása, amelyről a címe tulajdonképp mindent elmond. Egy platformer játék, melyet a legegyszerűbben úgy lehet leírni, ha azt mondom, hogy a Super Mario keveredik a Super Meat Boyal és a My Little Ponyval. Ezt még fűszerezd meg némi oldalnézetes lövöldével és töménytelen mennyiségű elcseszett (a legjobb értelemben) humorral.


A második Operator Carce Final Nightmare című játéka. Mindenben szöges ellentéte az előbb említettnek. Komor, sötét hangulat és minimalista grafika, amely több, rém egyszerű játékmenetű pálya kapott helyet. Akadályokat kell átugrani, kattintgatni, leeső tárgyakat gyűjtögetni. Mindeközben egy haldokló kisfiúként küzdünk a kórházi ágyon az életben maradásért, és a rém egyszerű játékmenet egycsapásra olyan stílusossá válik, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Ki kell próbálni.


A harmadik játék, amin sokat gondolkoztam melyik is legyen, végül úgy döntöttem, Ree Gobbler című játékát javaslom. Egy Pacman stílusú játékról van szó, melyben egy kisfiú megtestesült félelmét oly módon kell legyőzni, hogy az illetőt megetetjük sütivel. Ha jóllakott, szabadulunk, ha nem, "kénytelenek vagyunk szembenézni saját végzetünkkel". A grafikai stílus az, ami megfogott benn, érdekessége, hogy a grafikai elemek a verseny logojából köszönnek vissza.


A versenyre beérkezett összes művet megtekinthetitek és ki is próbálhatjátok a http://gamejolt.com/community/contests/ oldalon. Azt hiszem, nem hagytam ki semmi komolyabbat, jó játékot, és még jobb éjszakát kívánok. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése