2013/02/10

Quizz

Nemrégiben elkezdtem első önálló androidos alkalmazásom elkészítését, amely mostanra nagyjából mutatható stádiumba lépett. Megragadván az alkalmat, röviden bemutatnám, mi készülget. Nem egy nagy durranás, de valahol el kell kezdeni. :)

A játék a jf.hu "egyujjas mobil minigame" versenyére készül. A verseny lényege egy olyan mobil alkalmazás elkészítése, amelyet egyetlen ujjal lehet vezérelni. A részletes szabályzatot megtaláljátok itt: http://jatekfejlesztes.hu/kiemelt.php?id=132474f26

Sajnos időm nincs túl sok, hiszen közben vizsgamunkát készítek (ami szerencsére szinte teljesen kész), bedolgozó munkát rajzolgatok stb, de gondoltam ha nincs rajtam nyomás, motiváció sincs, hogy fejlődjek, így belevágtam ebbe is.

A JÁTÉKRÓL:
Sok tervezés és próbálgatás után a harmadik ötletem megvalósítását tűztem ki célul. Ez lenne a Quizz!. Lényegében egy egyszerű quiz/trivia játék, amelyet azért szeretnék kiemelni a többi hasonló játékmenetű alkalmazás közül, ezért némi változtatást csempésztem a játékmenetbe.

A hasonló alkalmazások általában 10-15, egyre nehezedő kérdés megválaszolását várják el a játékostól, amelyekért pénzjutalmat nyerhetünk, garantált nyereményekkel stb. Ezzel szemben a Quizz!-ben nem kérdésenként nehezednek a szintek. A tervek szerint 10 féle feladatsorból 10-10 feladványt kell majd megoldani a továbbjutáshoz. Így pl. első szinten sima feleletválasztós tesztek, majd a későbbi szinten igaz-hamis, még később memória-játék stb. képezi a feladatokat.


Az idő szűkös, hiszen március 5-ig kell befejeznem, így elképzelhető, hogy egyelőre a 10 szint nem lesz elérhető, de később belekerül (legalábbis remélem).

SEGÍTSÉGEK:
Természetesen némi könnyítést is szeretnék adni a játékosoknak, hiszen egy-egy feladvány megoldására csupán 60mp áll rendelkezésre. Ezért úgy döntöttem, egyedi segítségrendszert próbálok készíteni. A feladványok előtt a játékos választhat két lehetőség közül, melyik segítséget is kívánja használni, amely az adott kérdéscsoport alatt lesz elérhető. Ha felhasználta, akkor többet nem teheti meg, de amint végzett a 10 feladvánnyal, a következő szinthez választhat ismét. A segítségek közé tervezek kérdésátugrást, plusz időt, helytelen válasz elvételt stb.

A SZINTEK
Az első szint a már említett feleletválasztás. Itt három lehetséges válasz közül kell kiválasztanod a szerinted helyest, majd egyszerűen rábökni az ujjaddal. Ha a válasz helyes, jön a következő feladvány, ha nem, akkor sajnos bukta van.
A második szinten egy igaz-hamis feladványsort kap a játékos. Itt el kell döntenie, hogy a megjelenő állítás igaz, vagy hamis-e. Ha eltalálta, értelemszerűen jön a következő kérdés.
A harmadik szinten bizonyos szempontok szerint sorba kell rendezni az állításokat jelképező színes köröket. Ha a sorrend helyes, továbbléphetünk.


Jelenleg ez a három szint teljesen elkészült, a negyediket építem jelenleg. Ebben híres emberek arcai lesznek láthatóak, nekünk pedig ki kell választani, ki látható a képen.
A következő szint valószínűleg villámkérdésekből áll majd. Hasonló az első szinthez, de itt mindössze 10-15 mp áll a játékos rendelkezésére.
Gondolkodom egy memória-játékon is, ahol csupán néhány pillanatig látható egy állítás/kép, majd ahhoz kapcsolódóan kell kiválasztani a megfelelő állítást.
Tervben van továbbá egy évszámokkal operáló játékmód is, ahol csupán a megfelelő évszámot fogadja el helyes válasznak, ami a sok lehetőség miatt bizony igen kemény lehet.

TO BE CONTINUED...
Sok minden van még hátra, sok a terv, kevés az idő. Azért bízom benn, hogy a nem túl bonyolult játéklogika miatt sikerül időben befejeznem, és némi színt is vinni a megszokott kvízjátékok világába. Hogy mi sül ki belőle, még nem tudom, de az első reakciók szerencsére pozitívak voltak, ami némi reményt is adott. =)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése