2013/04/23

Pixelated

NOSZTALGIA, MOTIVÁCIÓ, MIEGYEBEK
Gyermekkoromban is sokat rajzolgattam, balkezesként talán némileg a sorsnak is köszönhetem, hogy kreatív vagyok, majd az agykurkászok eldöntik, mennyi köze van ahhoz, hogy megszerettem. A kézi rajzolást mára digitálisra cseréltem, bőven van hová fejlődnöm, és mindig lesz is, de szeretem. Kisebb-nagyobb képszerkesztéseket régóta elvégeztem már, de talán mostanra érett be az, hogy felvállaljak egy-egy nagyobb lélegzetvételű képet is. Most már nincs megállás, belevágtam, hajtom magam. Fontos nekem, hiszen furán alakul az életem, kissé összezavarodottan, de remélhetőleg pozitív irányba. Végre azt csinálom, amit szeretek, és ezért (remélhetőleg :D) némi honoráriumot is kapok majd. Fárasztó, de úgy hiszem, megéri küzdeni. Hivatalos munkát végzek, úgy, hogy nem érzem annak. Nagyon jó kimondani ezeket, és pont ez az, ami motivál. Sokat küzdöttem érte, küzdök most is. Nem akarom veszni hagyni, ha már eddig eljutottam.

Hogy kicsit konkrétabb legyek, jelenleg térképeket rajzolunk a Triviador nevű quiz-stratégiához, melyekből kisebb felbontásban meg is mutatnék néhányat, így kicsit még közelebb kerültök a világomhoz. (Kattintással nagyítható)
Nem mondom, hogy nehéz lenne, persze nem is könnyű, de rengeteg időt elvesz, többek közt ezért is írok ritkábban. De nem bánom. Sokan mondták, hogy nem fog sikerülni, és talán mondják most is, de szeretném elérni a céljaim, küzdeni értük. És talán lassan be is érik. Örülök, hogy másoknak is tetszenek a munkáim, még akkor is, ha nem is tudják, hogy én készítettem, vagy részt vettem az elkészítésükben. Én tudom, és ha nekik tetszik, annak én is örülök. Nem adom fel, jelenleg erre építem a jövőm, igyekszem minél jobban teperni, ha kell.

Persze a munka csak a nap egyik fele, szabadidőmben még mindig szívesen bütykölgetek ezt-azt. Kérdések mindig is voltak bennem, és most sem tudom, sikerül-e valaha is játszható formába hoznom, de gyakorlásnak ez is megteszi.

DUNGEONS AND PIXELS
Nemrégiben az alábbi cél ötlött fel bennem: Elkészíteni egy játékot, amelyben semmi más cél nincs mint bizonyos ereklyéket felkutatni. Addig bírod, ameddig bírod, annyit nyersz, amennyit nyersz. Ezen apropóból kezdtem bele a fejlesztésébe, egy egyenlőre neve sincs projektnek.

Lényegében egy first person nézetű játék, némi roguelike játékmenettel karöltve. A pályák véletlenszerűen generáltak, de maga a játék valós időben zajlik, a permanens halál viszont szintén megmaradt. Jelenleg valahogy így néz ki a 'játék':
A játékmenetet tekintve mindenképp egyszerűt szeretnék. Egy mixet a régi Dungeon Crawlerek (Eye of the Beholder, Ishar, Lands of Lore), a Roguelike műfaj (Rogue, Moria, Desktop Dungeons) és a mai modern FPS játékok egybegyúrásával.

Előbbiből a belső nézetet, a roguelikeból a permanens halált, a véletlen pályákat és egyéb kisebb-nagyobb elemet, utóbbiból pedig a valósidejűséget emeltem ki, ami egy viszonylag egyedi mixé olvad össze, legalábbis a tervek szerint, persze azok minden nyűgével együtt.

Nem szeretnék sem kasztokat, sem semmi egyéb megkötést, amit találsz, azt használod, ahogy tudod. Egy olyan világba csöppenteni a játékost, ahol sebezhető, így némiképp okosan is kell játszania, tanulnia hibáiból. A játékmenetre jellemző még, hogy szintén a régi játékokhoz igyekszem visszakanyarodni, leginkább a Dungeon Crawlerekhez. Az iránytűn kívül semmi egyéb segítséget nem szándékozom adni a hollétet illetően, és a tárgyakról sem készítek leírást, sem inventoryt. Szeretném, ha a játékos megtapasztalná azt, mi árt neki, mi használ, mi mire való, úgy, ahogy azt a való életben is tenné, ha egy új helyre kerül. Persze ez így kissé erősnek tűnhet, a mai játékokkal szemben, de remélem meglesz ennek is az íze.

A grafika mint látszik, a régimódi, pixeles stílus, ennek több oka is van. Egyfelől a régi játékokhoz való visszatérés vágya, másfelől pedig, mivel nem vagyok modellező, így nem kell azzal sem bajlódnom. A régi FPSekre jellemző, lapos ellenfelek sem néznek ki furcsán.

MI MŰKÖDIK JELENLEG?
Egy rövidke lista arról, mivel ütöttem el a szabadidőm, eddig:

  • WASD mozgás, E akciógomb (ajtónyitás, tárgyfelvétel, tárgyhasználat), Q fegyverváltás.
  • Generál egy viszonylag nagy cellát a játékosnak, melyben szabadon mászkálhat, egy starthellyel, és egy kijárattal, szintén véletlenszerűen elhelyezve.
  • Meghatározott számú tereptárgyat helyez el véletlenszerűen a generátor
  • Meghatározott számú gyógyitalt helyez el véletlenszerűen a generátor
  • Meghatározott számú oltárt helyez el véletlenszerűen a generátor
  • Működik az iránytű
  • A karakter használhatja a kétféle gyógyitalt, illetve az oltárokat
  • Jelenleg két különböző fegyvert használhat a játékos, egy közelharci tőrt és egy varázsbotot
  • Van egy alap ellenfél, amely kikerülve a falakat mászkál a pályán, illetve ha bizonyos távolságon belül vagyunk, felénk igyekszik, igaz még ártalmatlan.
  • Véletlenszerűen elhelyezett aranykupacok, szintén véletlenszerű mennyiséggel ( 10-100 aranyig), most már gyűjthetők is.
  • A játékosnál összesen 6 tárgy lehet, a két gyógyital fix, két fegyver és két tekercs (amelyek még nem működnek).

Mint említettem, nem tudom, lesz-e belőle valami, gondolkodom abban is, hogy az egészet átültetem vissza, 2Dbe, majd kiderül. Addig is, tervezem egy devblog fellövését is a játékról, melyben kicsit részletesebben is követhető lesz majd az alakulás. Lenne rá igény?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése