2013/05/17

Kazamata - Harmadik hét

Újabb hét telt el, hogy saját kis fantasy birodalmunk helyszínét építgetjük, fejlesztjük a projektet. Lassan most már lehetne neve is, de ez a legkevesebb. Mint említettem korábban, szeretnék egy külön bejegyzésben kitérni az említett partneremre, hiszen javarészt neki köszönhető, hogy úgy néz ki a projekt ahogy, igaz, a héten én is foglalkoztam kicsit a projekt grafikai részével (is). Így ezt a bejegyzést erre szánnám, illetve kiderül, kiről is van szó. Annyit elárulhatok így az elején, hogy a jf.hu közösségben már ismert személy.

A HÉTEN TÖRTÉNT
Mielőtt a bejegyzés lényegi részére térnék, rágjuk át azt, miben fejlődött maga a rendszer, a grafikán kívül.

  • Első körben a generátor szintén tovább fejlődött, új helyszíneket, szörnyeket generál, illetve már gyógyitalokat is. Maguk a pályák nem túl nagyok, de bízom benn, hogy leküzdésük így is kellemes élmény lesz, és tartogat kihívásokat. Ha pedig mégsem elég, a pályák mérete könnyen növelhető.
  • A gyógyitalok generálásával egyidejűleg bekerült azok felvétele, illetve elfogyasztásuk lehetősége is.
  • A megölt lények immár tapasztalati pontot dobnak. Bár szigorúan vett kasztokat továbbra sem terveztem, legalábbis nem került szóba, közös megegyezés alapján egy 'szintlépés' lesz a játékban. Erről majd egy későbbi bejegyzésben szintén írok.


HELYSZÍNEK
Még szerencse, hogy szinte egy rugóra jár az agyunk, a játékot illetően. Egyikünk sem szeretne még egy tucatjátékot, ami mindenben olyan, mint a megszokott roguelike játékok. Épp emiatt bekerült, illetve bekerül a későbbiekben néhány egyedi helyszín, melyek ugyan még nincsenek összekapcsolva, pálya szempontjából már játszhatók, még ha csak a leggyengébb lényekkel is. 
A roguelike játékokkal ellentétben, itt nem szeretnénk, hogy csak kazamatákban, elhagyott labirintusokban, börtönökben kalandozzon a játékos. Kicsit nyíltabb világot tervezünk, amely ugyanakkor magán hordja a roguelike labirintusok sajátosságait is. Maga a játék két főbb helyszínre tagolódik.

A FALU
Az első ilyen helyszín a falu, amely rögtön más, mint általában. Tulajdonképp felfogható egy interaktív menünek, tulajdonképp az is. A játékos innen indul, itt választhatja ki, mit is szeretne csinálni, illetve a későbbiekben is visszatér még ide. Lehetőség van betérni a fogadóba, ahol új hősöket bérelhetünk, illetve a helyiek (némi arany ellenében) kisebb tippekkel, tanácsokkal látnak el minket.
Továbbá innen választjuk ki, ha épp kalandozni indulnánk. A későbbiekben még tervben van néhány épület, többek közt egy kereskedő is, ahol portékákat vehetünk.


A VADON
A második helyszín  a 'vadon'. Ez az aktuális kalandtól függően lehet egy várrom, barlang, de akár egy erdő, vagy mocsár is. Igyekszünk ezt minél változatosabban elkészíteni.
A kazamaták jellemzően hosszabb, szűk folyosókból állnak, kisebb-nagyobb elágazásokkal, mesterséges épületekkel, ajtókkal.
A barlangok ennél nyitottabb, jobban bejárható területek, de kisebb zeg-zúgok, folyosók itt is találhatóak.
Az erdős, mocsaras területek megjelenése változó, általában nyílt területek, kisebb elágazásokkal, különféle vadon élő teremtményekkel.
Igyekszem úgy elkészíteni az adott pályákat generátorát, hogy azok ne hassanak túl természetellenesnek.

LÉNYEK
Hogy ne csak a helyszínekről legyen szó, természetesen vannak ellenfeleink is. Ezekből három alaplény van a játékban. Az első, mikor az adott lény mozgásképtelen. Gondolom sokat nem kell rajt gondolkodni, ilyenkor egy helyben áll, és amennyiben közel merészkedünk hozzá, megtámad. Ilyenek pl. a növények.
A második, mikor a lény követ minket, amennyiben észrevesz. Nem agytrösztök, viszonylag könnyen kijátszhatók, de nagyobb számban képesek igencsak megnehezíteni a játékot. Ilyen a darázs és a kígyó is.
A harmadik típus a lövészek, melyek ha elég közel vagyunk, egy rájuk jellemző lövedékkel támadnak minket. Ilyen pl. az imp, amely tűzlabdát dob.
Elvileg a tulajdonságok kombinálhatók, de hogy őszinte legyek, még nem próbáltam ki. :)
A 'szabványos' fantasy lények mellett mindketten szeretnénk egy kicsit egyedibb univerzumot, így néhány saját lénnyel is találkozhattok majd.



ÉS KINEK KÖSZÖNHETŐ MINDEZ?
Most, hogy eleget beszéltem arról, mik készültek el a játékból eddig, ideje bemutatni azt a személyt, aki mellettem ténykedik a játék megjelenésén. Mint említettem,a  jf.hu körökben már ismert személy, lényegesen tapasztaltabb múlttal, mint én (bár ez szinte minden jf.hu tagra igaz). Hogy kiről van szó?
Rövidke dobpergést! Na jó, igazából fogalmam sincs, hogy szoktak leleplezni, és annyira nem is nagy titok, úgyhogy csak egyszerűen. A társam: Archenemy
Azoknak pedig, akik nem tudják, kiről van szó, ajánlom figyelmükbe Arch korábbi munkáit, a 10 perces űrstratégiát, amely egy remek kis körökre osztott sci-fi stratégia, illetve a Spellchain nevű 'kártyajátékot'. Zárásként pedig egy JFTV epizód, melyben megnézhetitek a 10 perces űrstratégiát, de akár le is tölthetitek azt.

Én pedig ezen bejegyzés apropóján, ismét szeretném megköszönni Archnak a segítséget, és a kitartást, amivel készíti a grafikákat a projekthez. Új energiát, lelkesedést, és egy jóval összeszedettebb projektet adott nekem, nektek pedig remélhetőleg egy még jobb játékot a közeljövőben. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése