2013/05/24

Kazamata - Negyedik hét

Vagy első hónap, ha úgy jobban tetszik. Bizony, egy hónapja készülget a progi, és mostanra kezd egész kis játék formája kerekedni, ami néha még engem is meglep. Jó látni, ahogy fejlődik, egyre többet tud, és egyre élvezhetőbb. Igaz, ezen a héten inkább a belsőségeket készítgettük, azért nem marad újítás nélkül a külsőség sem.

A KÜLCSÍN
Hála Archenemy munkájának, a játék kinézete is egyre változatosabb. Különféle, bár csak kicsit, de mégis láthatóan eltérő talaj-és falfélék váltják egymást, kisebb effektek már most megjelennek a pályákon (pl. a mocsárban a fákról csepegő víz),van kétféle láda, egy nyitható, és egy zárt, amely csak akkor nyílik, ha előtte felvettük a pályán megtalálható kulcsát, és egyre több ellenfél ellen kell felvenni a harcot. Harc közben most már egyre több, változatosabb animáció jelentkezik.

A pályagenerátor javulása mellett az egyik legnagyobb előrelépés, hogy immár látszik, milyen fegyver és pajzs található a karakternél. Bőven van még mit vele melózni, de látványos előrelépés.


Archenemy mellett természetesen én sem maradtam ki a grafikai részből most sem, és szintén a GUIval foglalkoztam. A képeken is látható térkép, melyben a különféle helyszíneket választhatjuk ki, a karakterpanel, és a főmenü is a héten készült. Hogy minek nevezzük a játékot, még én sem tudom, de majd az is helyet kap valahol. :)

Kisebb javulás még, hogy immár jóval több visszajelzés érkezik a játékos felé harc, illetve tárgyfelvétel közben. Rögtön láthatjuk, milyen szörny, és mennyit sebzett ránk, illetve mi rá, valamint az, milyen tárgyhoz jutottunk hozzá. A karakter portréja alatt megjelenő kis sárga csík a szintlépést hívatott jelezni, de a karakterpanelen számadatként is megnézhetünk minden lényegesebb értéket. Továbbá, ha már megütöttünk egy ellenfelet, felette megjelenik annak állapotát jelző csík is.


Talán ezek a legfontosabb változások, amik a külsőséget érintik, ideje rátérni, mi van a 'smink mögött'.

A BELBECS
Sok olyan dolog került a játékba, amely kívülről ugyan nem biztos, hogy látszik, legalábbis a jelenlegi formájában, azonban fontos rész lesz a későbbiekben.

Elkészültek a különféle támadásokat és védekezést futtató scriptek (persze még erősen hiányosan, hiszen a nem létező objektumokat még nem tudják kezelni, de gondolom ez logikus ), működik a karakter felszerelése a bent lévő néhány tárggyal, és a ládákban található eszközök is véletlenszerűen esnek.
A későbbiekben szeretném még, ha egy tárgyból is többféle változat esne (értsd pl.: fa pajzs, sérült fa pajzs, erős fa pajzs stb), de egyelőre annak is örülök, hogy ennyi működik. (Ne mondjátok, hogy nem láttátok, így néz ki belülről a harc egyik része:)


Ugyan még nem látszik, de a főképernyőn is látható, épp milyen eszközök vannak nálunk, illetve csakúgy, mint a legelső, ám azóta ugye újraírt verzióban, itt is működik a Q,E gomb, amellyel cserélhetünk a fegyverek, illetve a nálunk lévő tárgyak közt.

Az ellenfeleket is kisebb ráncfelvarrás érte. Bár a héten kísérleteztem egy új mozgásrendszerrel, ez végül nem került a játékba, de cserébe elkészült az első olyan ellenfél, amelynek 'különleges képessége' van. Ez nem más, mint a játékban Sludge munkanéven megtalálható nyálka, amely három körönként regenerálódik, illetve jóval lassabban, de most már követ is minket.

A támadásoknál megjelenő rázkódást javítottam, immár nem lesz 'csíkos' a képernyő, mikor rezeg a kép.

A legnagyobb javulást mégis a végére tartogattam, hiszen magának a játéknak az alapköve (legalábbis úgy terveztem már a kezdetektől.)

ACHIEVEMENT RENDSZER
A véletlenszerűség mellett a játék újrajátszhatóságát hivatott növelni az Achievement rendszer. A (tervek szerint) játék folyamán a különféle helyszíneken akadhatunk ritkább kincsekre, melyek egy-egy achievementet nyitnak meg. A játék történeti lényege is ezen kincsek összegyűjtése. Bár a játékon belül még nem elérhető (faluból), egy külön szobában már működik. Képet még nem mutatnék, hiszen az alapértelmezett Gamejolt API grafikákat használja, melyeket szeretnék a projekthez illeszkedőre módosítani a későbbiekben.

 Közös megegyezés alapján úgy döntöttünk, a játék valószínűleg Gamejolton keresztül lesz elérhető, hiszen ezt az API-t szerettem volna használni amúgy is a különféle jutalmak, eredmények tárolására, akkor miért ne jelenhetne meg azon belül is. Természetesen letölthető exeként játszható lesz máshol is, de az achievementekhez egy Gamejolt accountra lesz szükségünk ( 1 perc regelni, full ingyenes és hírlevelet sem küld, hacsak saját projektedről nem kérsz értesítést, ha hozzászóltak, vagy értékelték ). Cserébe online toplisták és különféle jutalmak nyithatók meg, melyek ideális lehetőséget kínálnak akár egymás közti versengésre is.

Erre a hétre úgy hiszem, ennyi elég is. Bízom benn, hogy megmarad ez a lendület, és hétről-hétre be tudok számolni hogy javul a drágaság :) Nektek hogy tetszik? Javaslat esetleg a címére? :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése